Trendy budúcnosti v obchode a predaji

28.12. 2020Michal0

Nová generácia zákazníkov si praje aby ich nakupovanie bolo pohodlné, jednoduché a rýchle. Popredné svetové technologické spoločnosti si to uvedomujú a preto investujú obrovské prostriedky do výskumu a rozvinutia ich vlastných alebo skopírovaných nápadov. Ide o konkurenčný a tvrdý boj, kde sa dominantní hráči neustále viac presadzujú na úkor menších spoločností.

Ako obchodník a investor v rôznych krajinách sledujem trendy v USA, Európe a Číne, kde bojujú medzi sebou firmy ako Amazon, Facebook, Google, Apple alebo na druhej strane Alibaba, Tencent, Baidu, JD a prednedávnom konečne aj prvá európska technologická superstar Prosus, ktorá sa vyrovnáva svetovým gigantom.

Všetko sa zdá nemožné, kým to nie je hotové, povedal Nelson Mandela.

Keď Amazon Go otváral svoj prvý obchod začiatkom roka 2018, tak som bol nadšený úžasným technologickým nápadom “automatizovaný a rýchly nákup”, ktorý poteší každého zákazníka, ktorý už nebude musieť čakať v preplnených supermarketoch aby si nakúpil potraviny a zabezpečil rodinu.

Blíži sa rok 2021, máme koronu, obmedzený pohyb a ešte stale nemáme  rozvinutý u nás tento model nakupovania…hovorí sa tomu pomalá reflexia na budúce trendy.

Flexibilita ako konkurenčná výhoda

Dôvod prečo o tom hovorím sa spája s kľúčovou výhodou menších a stredne veľkých firiem oproti veľkým korporáciam. Pokiaľ má spoločnosť inovatívneho lídra vo vedení, ambiciózny marketingový tím a motivovaných obchodných zástupcov v teréne, ktorí  dokážu priniesť  vedeniu cenné poznatky z trhu a od vlastných zákazníkov, tak odvaha investovať do nových nápadov  vám pomôže presadiť sa na úkor firiem, ktoré to zanedbávajú. Menšie spoločnosti sú viac flexibilné  a práve preto dokážu rýchlejšie reagovať na potenciálne príležitosti a budúce trendy.

„Celkový úspech je len nahromadením stoviek, ak nie tisícov pokusov a snáh, ktoré nikto nikdy neocení“ Brian Tracy

Pozrime sa teraz na skutočnosti:

  • Amazon v USA otvoril svoj prvý obchod Amazon Go v roku 2018
  • Alibaba v Číne otvorila svoj prvý supermarket Hema už v roku 2015
  • Európa sa stále pripravuje
  • Slovensko – ?

Veríme, že budúcnosťou nového maloobchodu bude harmonická integrácia online a offline, uviedol Daniel Zhang, generálny riaditeľ spoločnosti Alibaba Group.

Mimochodom mnohými ľuďmi obdivovaná, ale aj nenávidená spoločnosť Amazon ako najväčší internetový predajca na svete bola pred 27r založená Jeff Bezosom, ktorý predával knihy zo svojej malej kancelárii.

Prvá kancelária Jeff Bezosa

V roku 1993 Amazon ešte neexistoval, v roku 1998 Alibaba ešte neexistovala…premýšľajte nad tým.

100% sústredenosť na zákazníka

Jeff Bezos má na poradách stale voľnú jednu stoličku aby spoločne v tíme nikdy nezabudli, čo na ich nápady hovorí potenciálny zákazník.

Pár tipov ako uvažovať o budúcich (aktuálnych) trendoch maloobchodu:

  • Digitálne cenovky, ktoré vám uľahčia okamžité aktualizácie
  • Digitálný košík s QR kódmi, ktorý zákazníkovi ukáže aktuálne informácie ku každej položke
  • Využitie umelej inteligencie k personalizovanému nákupnemu odporúčaniu
  • Zážitkový alebo hybridný maloobchod, ktorý osloví zákazníka budúcnosti jedinečnosťou
  • Rýchlosť dodania nákupu až k dverám vášho domu

Ako biznis kouč a mentor podporujem lídrov v slovenských a českých spoločnostiach aby s odvahou nasledovali svoje ciele. Mojím poslaním je pomáhať ich firmám a obchodníkom dosahovať medzinárodnú úroveň obchodného myslenia.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len na účely vyriešenia vášho dotazu. Zásady spracovania osobných údajov