Značkový tovar, doplnky krásy a kozmetika objavujú zlatý vek a nevyužité príležitosti, ktoré jej začína poskytovať prostredie internetu cez 3D predaj a virtuálne showroomy. Do popredia sa dostáva virtuálny zážitok spojený s nakupovaním.
Starý model predaja vyzeral takto:
Nová realita predaja vyzerá takto:
Už to nie je len PC, kde dnes mladá generácia nakupuje, ale aj nákupy cez mobil a sociálne siete. Doprajte svojím zákazníkom virtuálny zážitok spojený s objavovaním a zábavou. Pritiahnete zákazníkov, ktorí sa k vám budú radi vracať. Zároveň tieto firmy získajú ďalšie odporúčania na nových zákazníkov. Zákazníci radi zdieľajú dobré skúsenosti a zážitky so svojimi priateľmi.
Firmy, ktoré nabehnú na túto novú vlnu predaja, získajú konkurenčnú výhodu. Keď sa zostrí tlak na trhu, tak výzvou sa stane udržanie zákazníkov a vytváranie programov lojality. Firmy, ktoré tento systém zapracujú od začiatku do obchodnej stratégie si zabezpečia niekoľko mesačný až ročný náskok v prostredí strednej Európy.
Víťazmi sa stanú tie firmy, ktoré budú vedieť prepojiť online a offline svet. Novým zlatom sa stanú dáta, ktoré vám cez algoritmy umelej inteligencie poskytnú dokonalý obraz o vašich zákazníkoch.
Výhody z informácii, ktorými budete disponovať dokážete preniesť na personalizovaný nákup. Údaje o spotrebiteľoch vám dajú strategickú výhodu aby ste prispôsobili domovské stránky pre každého zákazníka na základe jeho preferencií. Budete vedieť poskytnúť VIP servis, individuálny zákaznícky prístup, doporučenie ďalších produktov alebo exkluzívne oceniť nakupujúceho za jeho lojalitu.
Keď sa odhodláte objavovať nové obchodné stratégie, majte na pamäti, že dôležité bude nájsť rovnováhu medzi predajom, marketingom a obchodnými prístupmi v novej realite predaja
P.S. Chcete objaviť vaše vlastné nápady a posunúť svoj biznis na vyšší level? Využite bezplatnú konzultáciu k službe biznis koučing & mentoring a dohodnite si nezáväzné stretnutie ešte dnes!