Užitočné rady pri tvorbe podnikateľského nápadu

17.2. 2020Michal0

Kladiete si otázky hneď od začiatku, kde začať  a pýtate sa, čo keď príde ďalšia hospodárska kríza alebo aká je vysoká konkurencia v mojej oblasti podnikania?

Podnikanie je rizikové a ľudia uvažujúci o podnikaní majú mnohé otázky a je to správne. Na druhej strane ak by tieto otázky boli prekážkou pre podnikateľov, tak by sa ľudstvo nikdy neposúvalo dopredu a žiadne firmy by nevznikali.

„Neboj sa neúspechu. Obávaj sa šancí, ktoré si zmeškal, pretože si sa o ne nepokúsil.“ — Jack Canfield —

Pozrite sa na to inak, čo nie je rizikové?

  • začať nový vzťah alebo manželstvo
  • chodenie do zamestnania, v ktorom nemám budúcnosť
  • profesionálny šport, kde sa môžem zraniť a mohol by som pokračovať…

Všetko je len uhoľ pohľadu. Potrebujete si uvedomiť, že neznáme veci vysielajú vášmu mozgu upozornenie – pozor riziko. Byť obozretný je súčasťou ľudského DNA ako jeho inštinkt k prežitiu. Existujú riešenia ako predchádzať rizikám pri podnikaní. Potrebujete si ich spísať a potom venovať všetku energiu a silu tieto riziká zminimalizovať.

Cesta ako si vytvoríte svoju vlastnú budúcnosť je prevziať za svoj život 100% zodpovednosť. Toto je prvé a najdôležitejšie pravidlo úspechu na ktoré nadväzujú tie ďalšie z transformačného programu Pravidlá úspechu od Jacka Canfielda.

Prvý krok viete urobiť z domu a popri práci.

Štruktúra ekonomiky sa mení a táto situácia poskytuje jedinečné príležitosti ľuďom, ktorí sa pozerajú vpred a dokážu si predstaviť budúcnosť, nájsť riešenia na súčasné problémy a potreby ľudstva.

Informačná doba nám otvorila neuveriteľné množstvo nových príležitosti. Nemáme hranice ako v minulosti. Jedna z najlepších možností ako zaujať potenciálneho investora je vytvoriť nápad, ktorý bude mať od začiatku európske alebo medzinárodne ambície.

 „Vždy snívajte veľké sny. Veľké sny priťahujú veľkých ľudí.“ — Dave Liniger — zakladateľ REMAX

Najdôležitejšie je ísť do akcie a začať sa vzdelávať, pýtať sa priateľov, podnikateľov. Knihy, semináre, programy podnikateľského rozvoja, podnikateľské inkubátory sú dobre rozšírené. Za krátku dobu získate kvalitné know-how, ktoré vám uľahčí nastavenie správneho a efektívneho systému vo vašej firme hneď od začiatku.

Je môj podnikateľský nápad konkurencieschopný, položte si 3 otázky:

  • čo viem urobiť lepšie ako konkurencia?
  • akú pridanú hodnotu prinesie môj výrobok alebo služba zákazníkovi?
  • bude môj zákazník chcieť opakovane nakupovať z mojej firmy ?

Odpovede musia byť zrozumiteľné, konkrétne a úprimné. Opýtajte sa na názor 10 – 20 vašich biznis známych alebo ľudí, ktorí by mohli byť vaši zákazníci. Oni vám nalejú čistého vína!

Nepýtajte sa na názory vašich kamarátov, opýtajte sa na názor ľudí z prostredia biznisu.

biznis mentoring - podnikateľský nápad

Využite ďalšiu efektívnu metódu a to službu biznis koučing a mentoring, ktoré vám budú nápomocné z dvoch dôvodov. Kouč vám pomôže objaviť to najlepšie riešenie a skúsený mentor vám poradí z praxe, akých chýb by ste sa mali vyvarovať a zároveň vám poradí ako by to urobil on.

3 užitočné rady ako začať tvoriť podnikateľský nápad:

  1. Nedávajte si obmedzenia, predstavte si, čo by ste mohli robiť, ak máte k dispozícii 1 milión.  Čo by ste priniesli komunite, vášmu mestu, našej krajine? Čo by vás najviac napĺňalo do tej miery, že by ste tým žili od rána do večera, 7 dní v týždni.
  1. Ak objavíte podnikateľský nápad, z ktorého budete celý bez seba, začnite na ňom intenzívne pracovať a zapisovať si všetky myšlienky.
  1. Peniaze na začiatku neriešte, pretože tie starosti by zabili váš potenciál a myšlienky, ktorým potrebujete nechať voľný priebeh. Táto stratégia mi vždy fungovala. Pamätajte, ak máte výnimočný nápad, investorov získate.

„Veľké myšlienky priťahujú veľké výsledky. Priemerné myšlienky priťahujú priemerné výsledky.“Jack Canfield

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len na účely vyriešenia vášho dotazu. Zásady spracovania osobných údajov